Framme i San Diego!

Nu så, nu är vi framme! Sitter nu på hotellrummet och skriver och klockan är 9 på morgonen. Vaknade halv fem i morse och var väldigt pigg. Vi gick ner till frukosten vid 7 bara för att få veta att frukosten öppnade om en timma – klockan 7. Förvirrande tills vi förstod att väckarklockan på rummet gick fel.Huevos RancherosKroppsklockan var inställd på lunch så det blev Huevos Rancheros som visade sig vara friterade tortilla-tacos med bbq-sås och ägg på. Godare än det låter!

Flygresan igår var händelserik, började med att flyget från Arlanda var en timma sent vilket inte gjorde något då vi hade tre timmars mellanlandning på Heathrow. Den timman blev två och när vi landade i London fanns det ingen gate ledig så 30 minuter senare sågs vi springande i överljudstempo med tunga handbagage på Heathrow. Vi hann. Sedan blev det jumbojet till San Deigo vilket var grymt – sköna fåtöljer, toppenservice och mjukt och fint.

Väl framme i San Diego var klockan svensk tid runt fyra på natten och i kombination med resan var vi lagom möra. Passkontrollen gick relativt smidigt och de svåra frågorna uteblev som tur var. Sen hände det.. Två av våra fyra resväskor kom inte fram, de var kvar i London. Snacka om otur då samma sak hände sist vi flög. Inte nog med det, när vi kontaktade personalen så hade deras hund sniffat upp något på vår tredje väska – många tankar som gick genom huvudet då. Guantanamo istället för SDSU ett år? Men när hunden luktade igen var det lugnt som tur var. Yay!

PatriotVi lyckades sedan leta oss fram till shuttle-bussen som tog oss till hyrbilsfirman. Alamo Rentals hade vi bokat på och det var lite annorlunda – när vi kom dit så fick vi gå ut och välja på ungefär 10 olika SUVs i olika färger och märken (de jag såg var Ford, Chevrolet och Jeep) och det slutade med en Jeep med det passande namnet Patriot i färgen svart. Den var väldigt skön att köra, mjuk och härligt amerika-gungig.

Nu blir det snart lite lättare shopping för att sedan börja kontakta hyresvärdar. Vi har pratat med ett par sandianer om vilka stadsdelar de rekommenderar och Hillcrest, North Park och Downtown högt på listan.

2 reaktion på “Framme i San Diego!

1. Malin Inläggsförfattare

Skönt att ni är framme trots bumpar på vägen.. 🙂 Lycka till med lägenhetsjakten! Kraaam

2. Joel Inläggsförfattare

Instämmer med föregående talare, skönt att ni är framme! Ser fram emot att läsa om äventyren. Ha det fint! Kramar från mig och Bosse! (Som gillar filten vi fick :D)